Persbericht boekpresentatie 14 december 2018

“Ik mis Wanda – je broer of zus verloren: volg de ROUTE van verdriet naar vrij”
Boekpresentatie vrijdag 14 december 2018 in Meppel

Vrijdag 14 december 2018 presenteert Saskia van de Riet het boek Ik mis Wanda voor volwassenen die een broer of zus hebben verloren. De interactieve boekpresentatie is van 14-17 uur bij “Samen Vooruit”, Zuideinde 18 in Meppel.

Elke volwassene die een broer of zus heeft verloren ervaart dit jaarlijks als een groot, pijnlijk, terugkerend en vooral onbesproken gemis in de aanloop naar de feestdagen. Kerst en Oud & Nieuw zijn bij uitstek dagen die je in de besloten kring met je familie viert. En als daar je overleden zus of broer bij ontbreekt, werpt dat altijd een schaduw op de feestelijkheden. Je hebt het er niet over, en anderen al helemaal niet. Het is veel gemakkelijker en comfortabeler om gewoon te genieten van de feestdagen en geen aandacht te schenken aan het gemis van een broer of zus. Dit geldt ook voor Saskia van de Riet. Zij heeft haar zusje Wanda in 1999 verloren, en is een boek gaan schrijven over de impact daarvan. Saskia deelt hierin haar eigen reis die gaat van van verdriet naar vrij, met de vurige wens dat de gewoonte in onze maatschappij om weinig tot geen aandacht te hebben voor die impact dat het verlies van een broer of zus heeft op de achtergebleven broers en zussen, bespreekbaar wordt.

Als jij iemand bent die een broer of zus moet missen… Als jij iemand kent die een broer of zus heeft verloren en je weet niet hoe je daar een gesprek over kan aangaan… Als jij zelf ervaart dat er niet of nauwelijks wordt gesproken over de impact van het verlies van een broer of zus, en je het zwaar vindt om zelf het gesprek te starten over je verdriet… Als je graag je verdriet wil verwerken en herkenning wil ervaren… Ik mis Wanda – je broer of zus verloren? Volg de ROUTE van verdriet naar vrij kan ervoor zorgen dat je erkenning en herkenning vindt in het verdriet om jouw eigen overleden broer of zus.

Vooraf reserveren is noodzakelijk. Via de link volgt de nodige informatie om bij de presentatie te zijn en zeker te zijn van een gesigneerd exemplaar van het boek!

Saskia is oprichter van Stichting BlogAtelier, tweetalig auteur en spreker die vrouwelijke ondernemers bevrijdt om intuïtief zakelijke content te schrijven die raakt en converteert. Zij put uit haar unieke combinatie van kennis, vaardigheden en ervaringen op zowel professioneel als persoonlijk vlak en helpt vrouwelijke ondernemers tot ver over de grens hun unieke verhaal te verwoorden en te verweven in alle vormen van geschreven content.

De opbrengsten van dit boek komen ten goede aan het Wanda van de Riet Fonds. Dit is een fonds op naam onder het Prins Bernhard Cultuurfonds dat de ouders van Saskia en Wanda hebben opgezet ter nagedachtenis aan hun lieve dochter. https://www.cultuurfonds.nl/fonds/wanda-van-de-riet-fonds

“Wanneer je jouw zus of broer verliest is dat zeer ingrijpend, want jouw rol binnen het gezin zal plots een andere vorm gaan aannemen. Je ouders krijgen aandacht vanwege dat ze een kind verloren, maar waar plaatst dit jou? Deze weinig belichte kant van een verlies is uitstekend uiteen gezet in het boek van Saskia. Ik mis Wanda geeft mogelijke invalshoeken en opdrachten aan de lezer om te onderzoeken hoe dit bij jezelf gaat of ging, zodat je een betere omgang kunt vinden met jouw rol in het geheel. De pijn en het verdriet zullen er zijn, maar ook angsten, schuldgevoelens of de gedeelde lol uit het verleden mogen  benoemd en gezien worden. Ontdek de betekenis van haar of zijn leven in verhouding tot die van jou en hoe je verder kunt zonder je broer of zus.”

Boukje Canaan, afscheidsfotografe, Afscheidsmomenten

EIND

Informatie voor redacteuren:
Foto’s in hoge resolutie van Saskia van de Riet en de cover van het boek zijn op verzoek verkrijgbaar. Saskia is beschikbaar voor interviews, artikelen of het schrijven van columns. Onderwerpen waarover Saskia kan spreken:
Connectie maken – Hoe verweef je persoonlijke kwesties in zakelijke teksten / laat je kwetsbaarheid aan het woord / Raak je klanten, fans en lezers
Blog als de beste – Hoe schrijf je blogs die je klanten willen lezen
Laat je leiden door schrijven – Omzeil je je gedachten / Laat je innerlijk aan het woord / Kom tot de kern
Weerstand is een kans – Zet weerstand om in groei!
Schrijven transformeert – Schrijf uit gevoel, niet uit emotie. Schrijf je toekomst naar je toe
Afscheid is heilzaam – Bewust afscheid nemen / schrijven als bron van inspiratie

Contactgegevens Saskia van de Riet  – 0629306268

saskia@blogatelier.nl            https://blogatelier.nl/imw-boekpresentatie/